22 d’abr. 2013

Crítica literària - 5è A

La penya dels tigres
Aquest autor té una manera d'escriure molt especial. He llegit varis llibres d'ell i tots els casos són semblants. És un escriptor que escriu llibres d'aventures i misteri. Crec que hi ha coses bones i dolentes a destacar de la manera de narrar dels seus casos. Per una banda fa els casos llargs, complicats, i enrassats i per l'altre són amens, divertits i entretinguts. Tots els llibres de Thomas Brezina en la seva col·lecció porten una sèrie de cartes perquè el lector pugui resoldre el cas al mateix temps que va llegint.
Sí que és veritat que són casos llargs, complicats, però com que són amens i divertits, fa que la persona que llegeix tingui interès per llegir fins acabar el llibre i saber com acabar el cas. Per això li poso un 7/10 perquè la manera de narrar d'aquest escriptor m'agrada bastant.

Diari de Greg - La crua realitat
El llibre que m’he llegit es titula La Crua realitat. El seu personatge es diu Greg, és un nen no molt alt amb el cabell curt, el nas molt gran i els ulls molt petits.
El llibre tracta d’un diari personal que en Greg va a fer fa molt de temps.
En el diari explicava que en Greg des de que es va barallar amb el seu millor amic, tot el que ha fet li ha sortit malament.
Aquest llibre no m’ha agradat massa, tot era tranquil, a mi m’agraden les històries d’aventures. Si tingues que posar-li un numero del 1 al 10 seria un 6.

SMR
Resum: La Nikki i la Macknezie, les dues enemigues des de sempre, els agrada el mateix noi en Brandon. Això fa que elles s'odïen encara més.
Un dia, en Brandon li explica a la Nikki que un dependent s'ha trencat la cama hi hauran de tancar el refugi d'animals si no en troben un altre. La Macknezie d'amagat escolta tota la conversa. Després d'haver-se passat molts dies pensant, a la Nikki se li acudeix la idea de participar al concurs de patinatge sobre gel anomenat Ice on Ice. I així, poder recaptar diners per poder pagar un nou dependent. El dia del concurs, la Nikki guanya amb en Brandon de parella, i s'emporten el premi.
OBJECTIU ACONSEGUIT!
Punts forts:
És fàcil de llegir. La lletra es grossa. El llenguatge és clar. És divertit. És entretingut. Està redactat de forma còmic. Té dibuixos. Me l'he llegit molt ràpid. És fàcil d'entendre
Punts febles:
Falten personatges. El llenguatge era massa simple. Tenia moltes pàgines

El petit Nicolàs 
El llibre tracta d´un nen que es diu Nicolàs, que és una mica entremaliat, té 9 anys.
El llibre explica les coses que li passen al petit Nicolàs, en la seva vida quotidiana, tan a l´escola com a casa. Per exemple: el dia que ha de fer la foto de classe, i com parlaven tant, el fotògraf s´en va anar i ja no va haver foto, o el dia que en Nicolàs va trobar un gos i finalment l´amo se'l va emportar. Un altre dia, quan va donar les notes tots estaven preocupats pel que els hi dirien els pares, menys l´Agnan que treu molt bones notes i és el preferit de la professora. També un dia en Nicolàs s´en va anar a casa de l´Agnan i com l´Agnan és un nen que estudia molt, li va fer aprendre al Nicolàs tots els països del món, però en Nicolàs va tindre una idea: jugar a futbol amb la pilota del món. Però finalment ells dos van trencar un vidre i ja la mare de l'Agnan no va voler que en Nicolàs tornés a la seva casa.
Els personatges més importants a part d´en Nicolàs, en l´Agnan que és un noi que sempre està estudiant i és el preferit de la professora i un altre l´Alseste que és un noi que tot el sant dia està menjant.
Aquest llibre el recomano perquè és molt divertit. En Nicolàs és un nen com nosaltres però ell i els seus amics sempre acaben ficant-se en un embolic. M´ha agradat molt perquè cada capítol explica una petita aventura i t´ho passes tant bé que el llibre es fa molt curt.

El diari del Greg. La crua realitat
Punts Forts: M'ha agradat molt aquest llibre perquè explica coses que diuen són bastant gracioses i de vegades ric. Té dibuixos divertits...
El personatge principal és en Greg que és una mica seriós, però viu moltes aventures amb els seus amics.
El que més m'agrada del llibre és que també sempre marca quin dia és. Aquest llibre és un bon llibre per llegir.
Punts a millorar: Per mi aquest llibre és perfecte. No té que millorar en res tot és espectacular.

En Ring 1-2-3 i la Lupa
Punts forts: Aquest llibre està ben pensat perquè en Ring i la Lupa pensen com millorar la vida a tothom (substituir els cotxes per plats voladors, fer-lis la feina dura, etc.)
També canvien els personatges dels contes perquè tot aalò dolent els passa a les noies (la ventafocs és un noi). Les tasques de casa les fan uns robots que han fet ells.
Punts febles: Aquest conte és una mica infantil. Tot el que és dolent li passa a les dones i els homes tot bo.

Records sobre rodes
Aquest llibre és força divertit. Però no s´entén gaire. Quan el llegeixes et fas un  embolic. Té 100 pàgines. Jo recomano que si algú se'l vol llegir sigui un molt bon lector. La història que narra és força interessant.

La conquesta de Mallorca - Jaume I
M'agrada Jaume I però no cal que m'expliquin la seva història. M'agrada la part en que Catalunya envaeix Mallorca però després la envaeix Castella. També m'agrada Mallorca però no m'agrada que es trobin 300 morts a terra. El rei de Mallorca dóna la pau. Llavors Jaume I deixa a uns quants homes perquè protegeixin l'Almudaina.

Meravelles
El llibre m’ha agradat molt. No podia parar de llegir, era com si estigués dintre del llibre, vivint la història.
Era molt gruixut amb molta lletra però al tindre dibuixos t’animava a seguir.
El llibre ha estat molt interessant en tot moment, al llarg del llibre. Pel meu gust el plantejament i el nus és molt trist perquè en Ben es queda sord. Encara que el desenllaç és molt sorprenent, meravellós i bonic.
També a vegades el llenguatge era una mica complicat.
Jo recomano aquest llibre perquè com diu el títol “Meravelles” és MERAVELLÓS!!!!!!

El misteri del cavall decapitat
El llibre tracta d'uns nens que estan resolent un misteri de l'estàtua d'un cavall decapitat, que dintre el cap hi havia l'espasa més important de la família més important de la ciutat. I algú l'havia robat.
La millor part (i la més graciosa) era quan els nens es pensaven que l'estàtua era un guinet de veritat amb un cavall decapitat, però només era l'estàtua.
El llibre és bastant interessant, perquè és de misteri i et fa estar sempre atent amb tensió.

El diari de Greg 6
Punts forts: És divertit, entretenit i a la vegada curiós. T'explica la vida d'un adolescent. Hi han moments durs, alegres i fascinants
Punts febles: No en té molts però té un que és que a vegades fan bromes molt seguides, o sigui que es repeteixen molt.
A millorar: Jo crec que potser les il·lustracions podrien ser en color en comptes de ser en blanc i negre.
El recomano als lectors.    

L'estrany cas de Hallowenn
La història es molt divertida. M'ha agradat molt.
Els personatges son reals i divertits. Ha aconseguit mantenir-me atent a la lectura. Té un desenllaç feliç.
És un llibre molt divertit que recomanaria a la gent.

Cavaller o cavalleressa, ho sabràs ben de pressa
Aquest llibre tracta d'un cavaller anomenat Joan que cau d'un cavall i es trenca la cama i, a causa d'això a d'estar tota l'estona assegut en una cadira. De sobte, la seva dona està embarassada. La seva esposa té bessons, un nen i una nena anomenats Joanet i Elioroneta. Al Joanet li fan por els cavalls i no vol ser cavaller, en canvi l'Elioroneta sí que vol. Al final en Joanet és el secretari particular del rei i, a més, porta els comptes de la compra i venda de blat. L'Eliorneta, és cavalleressa i, a més, és mestre d'equitació i actua de jutgessa en els tornejos d'espasa.
El llibre és molt bonic i xulo, però hi han moltes paraules que no he entès. Lareta és molt divertit.

La Lily s'inventa Londres
El llibre parla de dues nenes que van a Londres a veure la mare de la Carme (la Julieta). Però la Carme com que és de Londres s'en recorda del seu pare que es va morir allà. La Lily i la Carme s'instal·len al teatre Strand del West End, allà coneixen a molta gent famosa.
Punts Forts: Aquest llibre m'ha agradat perquè la història s'explica en un teatre de Londres, al teatre Strand del West End.
Punts a millorar: Que s'expliqui millor i que hi hagin més personatges. No hauria de ser tant avorrit, que sigués més divertit.

La muntanya dels mil dracs
Jo trobo que és un bon llibre i que té moltes coses que m'agraden, com aventures i misteri. Però jo crec que li falta una mica més d'acció i que potser el misteri comença massa aviat. També crec que li falta humor. Però tret d'això és un bon llibre.

Els dos mons de la ZOÈ

Aquest llibre m'ha agradat molt perquè és molt original, s'explica molt bé i és molt divertit. El que no m'ha agradat gaire ha sigut que s'en van molt d'un tema a l'altre. També m'ha agradat perquè es divideix per capítols i al final de cada capítol et fa un petit resum del capítol, curiositats i un petit diccionari amb paraules que potser no has entès.

El diari de Greg 2
Aquest llibre m'ha agradat molt perquè és d'aventures. És una novel.la bastant il.lustrada. Tracta sobre el Greg és un pringat total de l'institut. El Greg ho passa molt malament però acabes rient molt.

La colla dels deu
Punts Forts: És divertit i entretingut, és molt misteriós.
El fa interessant que primer hi ha un misteri i quan és soluciona hi ha un altre misteri.
M'ha entretingut molt.
Punts Dèbils: No m'acaba d'agradar del tot que hi hagi tant poques pàgines. Al començament no s'acaba d'entendre del tot.

La illa de les serps
A mi m´ha agradat bastant el llibre per això el vaig escollir, però hi ha una cosa que no m´agradat gens: que no li posa il·lusió quan explica, fa fora el misteri del futur del final. Però el contingut del llibre que en aquest cas és la illa de les serps de la penya dels tigres, està bastant complet. Tracta de tres persones joves que guanyen un premi a Italià però es una enganyifa i acaben en una illa de serps.

ON ÉS EL ZERO ZERO BUB
Trobo que té un títol original i graciós. El llibre, com el títol, és original. És d'aventures i de misteri. Tres amics fan el possible per trobar a un home que es pensen que vol matar a un gos espia (també és una mica d'humor). Els dibuixos no m'han agradat gaire.
Al final del llibre hi ha:
·L'horòscop xinès
·El llenguatge secret del Zero Zero Bub
·Descripció del Zero Zero Bub
Trobo que aquestes coses al final està molt bé.
Al llibre en general jo li fico un 8.

Diari d'en Greg 6

M'he llegit els cinc anteriors llibres d'aquesta saga, i tots m'han agradat molt. En general, m'han agradat tant perquè tracta d'un noi que va segon d'E.S.O. al que li passen coses  molt estranyes, és un llibre d'humor. Aquest llibre té dos-centes pàgines que t'enganxen un munt. Però també m'he trobat que surten personatges nous sense presentar-los.
També crec que té massa dibuixos No sé si l'autor Jeff  Kinney ho fa volent, però, és un llibre que no és de fantasía, però de vegades diuen coses una mica irreals. un aspecte molt bo és el de què, com és un llibre de literatura infantil, t'ensenya a "veure la vida" des d'un punt maduratiu, el d'en Greg. I així és com es diu un dels sis llibres, "la crua realitat". El volum sis, que és del que faig aquesta crítica, es titula "atrapats a la neu". En aquest llibre, és Nadal i tothom surt a jugar a la neu i el Greg i el seu millor amic Rowley taquen unes parets per accident. Al dia següent, el nivell de neu pujà i s'enlliuraren d'un càstig. Com en els cinc llibres anteriors, m'ho he passat molt bé llegint-los i els recomanaria a nens d'entre deu i dotze anys.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada