22 d’abr. 2013

Crítica literària - 5è C

El misteri del repartidor de pizzes
Aquest llibre m’ha agradat però és molt diferent del que jo pensava. Jo creia que seria més emocionant, misteriós, amb més acció…
També imaginava que hi haura més personatges i que el misteri seria una mica més difícil de solucionar.
Si jo fos en  Tomàs li explicaria al meu cap que anant amb patins a l’hivern es passa fred, quan plou et mulles, però per altra banda faria el mateix que en Tomàs, perquè si li preguntés això al meu cap potser m'acomiadaria.
Aquest llibre el recomano per la gent que li agrada el misteri.
És entretingut i fàcil de llegir.

També les bruixes se’n van de vacances
Aquest llibre m’ha agradat molt. Tant li pot agradar a un noi o a una noia. Al començament no és massa interessant, és millor i interessant pel nus i desenllaç, passen coses més divertides.
Resum: Aquest llibre tracta d’un home llobató (que es transforma en gosset), el que vol és anar-se’n al món dels humans. El dia del seu aniversari entra en el nostre món i coneix una mare (la Joana), la seva filla (la Pia) i el seu fill (l’Hansi).
Les bruixes volen anar de vacances a un lloc molt bonic. El consell de bruixes vol saber si és un bon lloc. El llobató explica com és el lloc i el consell ho accepta i se’n van de vacances a aquell lloc.
Aquest llibre el pots trobar a la biblioteca Sofia Barat.

Follets
És un llibre que t’explica els tipus de follets i també t’explica una història sobre persones i follets.
Tipus de follets: follets fades, follets guardadors, follets trobadors i follets empipadors. T’explica la feina que fa cada tipus de follet.
La historia tracta d'un pare pobre que està a punt de tenir cinc filles, i camí a l’hospital es troba un tresor amb molts diners que és vigilat per un follet guardador. Com que el follet guardador no podia vigilar cap més tresor, va voler vigilar les cinc nenes perquè veia que cada nit algun lladre intentava robar.

La meravellosa medicina d'en Jordi
Aquest llibre m’ha agradat molt, perquè el protagonista, un nen, fa moltes bogeries divertides. Per a mi, pot agradar a molta gent, perquè és divertit, d’aventures i sobretot entretingut. Jo li recomanaria a la Carlota, perquè aquest nen i ella s’assemblen molt, els dos són divertits i s’arrisquen a provar coses noves. 

Passió pel musical
M’ha agradat molt aquest llibre, és molt interessant i entretingut. Tracta d’una escola de teatre i hi ha molt misteri. També m’agrada perquè és una forma divertida d'aprendre la història del ballet i passos de ballet. L’Autora, Aurora Marsotto, s’expressa bastant bé, sap explicar de forma adequada la història. I la il·lustradora, Donata Pizzato, fa dibuixos que concorden amb la història i bastant originals. Aquest conte és d’una col·lecció de llibres que és: Escola de dansa. Una de les coses que m’agrada més d’aquests llibres, és que al final de la història surt el diari secret de la Violetta, la protagonista. Allí explica el que fa. secrets,espectacles de ball que ha estudiat, passos de ball..
Jo de nota, a aquest llibre li poso un 9.

La casa embruixada
Aquest llibre m’ha agradat molt perquè és ple d’aventures i de misteri. Els personatges són tres germans la Rebecca, en Leo i en Martin, que tenen un amic que es diu Bat Pat. De tots ells, el meu preferit és en Bat Pat perquè és el més divertit i simpàtic. La part que m’ha agradat més és quan s’escapaven de casa per la nit per anar a la casa embruixada i quan arribaren sentien sorolls estranys i tenien molta por perquè pensaven que eren fantasmes. Aquell moment va ser el més entretingut de tot el llibre. Crec que és un llibre per a nens i nenes de la nostra edat que els hi agraden les aventures i el misteri. A més a més és molt fàcil de llegir. A mi se m’ha fet molt curt.

El Cinc van de càmping
Aquest llibre el recomano a tot aquell que li agradin les emocions i aventures. Realment m’ha agradat molt. El que els agrada a algunes persones són els misteris i els mercats negres, cosa que en aquest llibre podreu trobar.
Personatges com la Jordi, en Juli i en Dick es llencen de ple a l’aventura. En canvi l’Anna té més por dels trens fantasmes, túnels, coves... Cadascú al seu gust. Jo crec que només endinsar-vos en la lectura no podreu parar.
Trens que van i venen i ningú sap qui els mou i on estan de dia, parets que s’obren, un vell boig que explica misterioses llegendes... el misteri t’espera.

Diari de Greg - Un pringat total 
És el primer llibre d’aquesta col·lecció. M’ha agradat molt el llibre perquè explica la vida d’un nen com nosaltres.
Les paraules eren entenedores i el llibre no era molt llarg. Hi havia molts personatges i m’ha costat poc imaginar-me el que passava. El que no m’ha agradat és que no ho hagin explicat dia a dia. Hi havia poc diàleg i els dibuixos eren força divertits.
 
Diari de Greg
El Greg és un nen normal que arriba a l'institut i intenta fer-se el màxim de popular possible. Però això no és tan fàcil com ell creu i intenta entrar en el club de lluita, però això no li va gaire bé. Després d’un dia molt cansat torna a casa per jugar amb el Rowley (el seu millor amic) i jugant li trenca un braç. El dia següent s’apunten a policies del cole on el Greg fa que desapuntin al Rowley i es barallen. Després de un temps es disculpen i tornen a ser amics.

Harry Potter i el pres d’Azkaban
Aquest llibre està molt bé, si et poses a llegir, i encara que depèn de la persona, si llegeix molt pot llegir-se'l, però en canvi, si ets una persona que llegeix poc, és millor què esperi uns anys en llegir-se'l, perquè se li faria pesat ja què l´acció i l’intriga no comencen fins a la pàgina 200. Hi ha 374 pàgines sense cap dibuix. 
És una famosa col·lecció de llibres (també estan en pel·lícules) que va d’un jove nen què es diu Harry Potter, és fill de 2 mags,un dia moren quan ell només té un any, per causa de Lord Voldemort, amb el que el Harry s'haurà d'enfrontar en tots els llibres. 
A mi me’l va recomanar la meva cosina, què té 12 anys, i per això llegeixo altres llibres. De la classe no sé a qui recomanar-li, ja què tots tenen un estil de lectura diferent. 
Cal destacar què aquesta escriptora anglesa ha escrit molts llibres, i si algú volgués començar la col·lecció, el primer llibre es diu: Harry Potter i la pedra filosofal. Jo espero poder seguir amb aquesta col·lecció i que la gent que vulgui gaudir llegint, tant com jo ho he fet. Jo li poso un 9’50.

Allà on els arbres canten
A mi m’ha agradat molt i m’ha semblat molt divertit i a vegades graciós. Al final vaig plorar una mica perquè em va fer pena.
Durant els dies que m’he l’he estat llegint m’ha fet passar una estona agradable. Sobretot el recomanaria a les nenes que els hi agradin les novel·les d’amor, fantasia, aventures i una mica de guerra.

L’hora del bruixot. La penya dels tigres.
M’ha agradat molt el llibre. Barreja les aventures amb una mica de misteri. El lector ha d’anar decobrint les pistes que dóna el llibre. És fàcil de llegir perquè fàcil de llegir.

El camí a la fama
A mi el llibre m´ha agradat, està molt bé però jo crec que li falta una mica de xispa.
Aquest llibre el recomano a la gent que li agrada la música, sobretot perquè parla del treball en equip, l’amistat i la superació.

Diari de Greg - Un pringat total
El llibre m’ha agradat molt. Per començar, la mida del llibre és l´adequada pel meu gust, el porto còmodement a tots els llocs.
La portada del lliber m’agrada, també que les seves tapes siguin dures. Les seves il•lustracions estan molt ben fetes i fan que el llibre sigui divertit. El seu contingut, l’argument és original i molt entretingut. Té 217 pàgines, però és un llibre de lectura ràpida.
També m’agrada molt que sigui una col•lecció, perquè al acabar-ne aquest, tens la il•lusió de llegir els posteriors.
Una altra cosa que m’ha semblat molt original és l’escriptura, el llibre està escrit amb diferents tipus de lletres.

L’illa del tresor 
El llibre de “L’illa del tresor” és una aventura de Geronimo Stilton. Explica a través d’en Jim tota una aventura de recerca d’un  tresor, que s’amaga en una illa remota.
La història comença en una posada on vivia en Jim, i on van apareixent els diferents personatges, però la majoria del llibre passa a dins d’un  vaixell.
Aquest llibre és molt diferent dels que m’havia llegit de Geronimo Stilton, ja que no surt ell com a personatge ni cap membre de la seva família.
Els dibuixos que apareixen al llarg del llibre , fa que sigui més real i et fica a dins de l’aventura . 
Aconsello la seva lectura, ja que és molt ràpida i té un vocabulari senzill i adequat per la nostra edat. A mi m’ha agradat molt i espero llegir-me un altre llibre tan interessant com aquest.

Diari de Greg
M'ha agradat molt encara que hi havia coses innecessàries, com per exemple que es troba uns sostens en el seu llit. M'ha sorprès molt la part que el Greg no és amic del Rowlen. Trobo que el Greg en alguns moments té molta sort, com quan li toca el llibre del destacant del curs de dalt.

Diari de Greg
Aquest llibre m´agradat molt perquè és molt humorístic perquè té escenes molt còmiques, per exemple una on el Greg surt de l´habitació en calçotets i tothom s´en riu d´ell. També té un germà es diu Rodrick i un altre que es diu Manny. En Rodrick sempre esta molestant a en Greg i en Manny que sempre és ell que es porta molt malament, l´hi fiquen la culpa a el Greg. També te un amic que es diu Rowley sempre estan junts i tenen unes idees molt absurdes que ells pensen que son molt bones però al final sempre acaben castigats. En conclusió aquest llibre m´agradat molt, recomanaria aquest llibre a tots els nens de 9 a 12 anys.

Diari de Greg
Aquest llibre m'ha agradat molt perquè és molt divertit.
Tracta d’un personatge que sempre li passen coses dolentes. En Greg és acusat de fer grafitis a la paret. Però no és del tot cert… Ell va enganxar cartells i la pluja els va desfer. Per sort una nevada inesperada el deslliura del seu càstig.

L’amor entra en escena a Ratford!
A mi m’ha agradat aquest llibre, perquè al sisè centenari de la universitat de Ratford volen celebrar amb una obre de teatre que es diu ROMEU I JULIET i tots colaboren en equip. I tambè m’agrada perquè les amigues de la Violeta diuen que ella era molt bona actriu i reconeixen les seves opinions. 
No m’ha agradat del llibre un grup que es diuen “Vainilla girls” perquè tenien enveja del que feien les altres i no es comportaven de manera correcte, mentien i feien trampes.
Enlloc de participar de forma correcte i saber perdre, si és al cas. Al final aplaudeixen pels seus esforços.
Recomenació:
Jo recomano aquest llibre pels qui li agradi el teatre i l’esfotrç amb equip, dóna una lliçó pels qui no tenen un cor pur.

Fairy Oak (el secret de les bessones)
Aquest llibre és de fantasia, m’ha agradat molt, era molt interessant i emocionant, de pena i en alguns moments divertits. Quan he llegit el llibre m’he sentit molt contenta. M’ha ensenyat coses que jo no sabia i coses molt maques. Aquest llibre quan me'l llegia no podia parar de llegir-lo, em passava tardes. Aquest llibre m’ha encantat.

Diari del Greg: Quina Calda!
Aquest llibre m’ha agradat molt perquè s’expliquen moltes bromes. El personatge principal és el Greg, sempre fa o el deixen en ridícul. El Greg pensa que és llest i serà famós malgrat no passarà ni en somnis. Sempre deixa que li facin la feina bruta i tracta a les persones com a criades. Creu que les bones notes cauen del cel com per art de màgia.
El seu millor amic és el Rowley. Segons el Greg és un “inútil” i es barallen sovint. El pare del Rowley està radicalment en contra dels jocs violents, els preferits pel nostre protagonista.
La part que més m’ha agradat ha estat en la que el Greg passa per les dutxes on hi ha persones plenes de pèl i pel Greg és una autèntica tortura. L'àlbum del final és una part que també ha estat bastant bé: és on explica amb fotos el que ha passat durant l'estiu, tot explicat de la manera contrària.
En canvi la part que m'ha agradat menys ha estat quan el peix del Rodrick es menja el peix del Greg. Resulta que la mare els deixa comprar una mascota per menys de 10$. El Greg s'havia agafat un peix àngel mentre el Rodrick havia triat un peix agressiu. Com la peixera del Rodrick estava bruta la mare va posar els dos peixos a la mateixa peixera i el peix agressiu es menja el peix àngel.
Li posaria un 8'75.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada